Våren 2020 kommer hos de flesta att finnas kvar i minnet under många år framöver. I mars stängde samhället i princip helt och hållet ner i flertalet månader. Den stora smittspridningen tvingade många att stanna hemma och isolera sig. Det innebar också att de allra flesta med kontorsjobb fick anpassa sig till en ny verklighet av hemarbete.
I oktober infördes återigen hårda restriktioner. Ett tag såg utvecklingen god ut, och Sverige kanske hade tagit sig genom epidemin, menade vissa forskare.. Det var en förhoppning som snart skulle grusas när smittotalen återigen steg.
När många återigen tvingades till en tillvaro hemma fick företag återigen ställa om sina arbetssätt. Att ha ett bra företagsabonnemang är otroligt viktigt för att kommunicera med omvärlden.
Istället för att låta medarbetare få individuella abonnemang, något som är både dyrt och krångligt, är det bättre att låta dem ta del av en paketlösning. Detta är inte bara billigt utan också mycket enklare för kunden.
Företaget behöver bara ha ett enda nummer utåt till vilket kunder kan ringa. Där kan de mötas av en proffsig växel, en välfungerande telefonkö eller ett meddelande om öppettider. På så sätt kan man sedan med minimal ansträngning kopplas vidare till den man vill prata med.
När kunder inte kan besöka kontor och receptioner och inga medarbetare kan vara på plats utan måste sitta hemma, är det viktigt att kunder ändå kan nå ett företag på ett enkelt sätt. Det möjliggörs av ett företagsabonnemang som alltså både är praktiskt och minskar smitta.